ARS Automatic Route Selection.
Automatyczny wybór drogi
ARS - automatyczny wybór drogi (lub LCR - wybór najtańszej drogi) służy do kierowania połączeń
na odpowiednie linie miejskie i modyfikacji wybranych numerów w zależności od rodzaju linii, wybranych numerów, godziny i dnia tygodnia.
1. Wybór linii miejskiej
Funkcja ARS umożliwia centrali automatyczne kierowanie połączeń na odpowiednie linie miejskie w zależności od wybranego
przez użytkownika numeru telefonu.
- Wew. 101 wybiera numer komórkowy i jest automatycznie kierowany na bramkę GSM.
- Wew. 106 wybiera numer stacjonarny i jest kierowany na linię miejską.
- Wew. 110 wybiera numer
komórkowy, bramka GSM jest zajęta. Centrala kieruje go na kolejną wolną linię miejską.
2. Modyfikacja numeru.
- Wew. 101 wybiera numer komórkowy, ponieważ ustawienie bramki wymaga podania numeru bez początkowego zera,
centrala usuwa je.
- Wew. 106 wybiera numer lokalny, centrala dodaje prefiks miasta i kieruje połączenie na wolną linię miejską.
- Wew. 110 wybiera numer komórkowy, ponieważ bramka jest zajęta, jest kierowany na linię miejską, a centrala dodaje prefiks tańszego operatora.
3. Wybór najtańszej drogi.
- Wew. 101 wybiera numer międzymiastowy i po dodaniu prefiksu tańszego operatora jest kierowany na linię miejską.
- Wew. 106 wybiera numer który jest rozpoznany przez centralę jako numer
wewnętrzny w drugim biurze. Numer jest kierowany przez bramki VoIP i po odpowiedniej
modyfikacji kierowany bezpośrednio na biurko osoby docelowej.
- Wew. 110 wybiera numer
międzynarodowy w kraju, gdzie znajduje się drugie biuro firmy, jest
kierowany przez bramki VoIP do drugiej centrali z której
następuje przekierowanie na linię miejską z odpowiednią modyfikacją
numeru. Połączenie liczone jest jako rozmowa lokalna w drugim biurze.
TRL Tool Restriction Level
Poziomy restrykcji.
Poziomy restrykcji umożliwiają przydzielenie pracownikom uprawnień
do numerów kierunkowych, na jakie z ich telefonu można
dzwonić. Najczęściej stosuje się podział na numery międzynarodowe,
komórkowe, krajowe i lokalne.
System może zmieniać przydzielone uprawnienia zależnie od godziny i
dnia tygodnia. Ponadto możliwe jest czasowe zdejmowanie ograniczeń za
pomocą kodu osobistego lub przez osobę zarządzającą z jej aparatu.
Poziomy restrykcji można także przypisać do kodów pracowników. Pracownik posługujący się kodem dostępu ma zawsze
takie same uprawnienia, niezależnie od tego, z którego aparatu w firmie wykonuje połączenie.
Istnieje również grupa numerów alarmowych, na które może
zadzwonić każdy pracownik, niezależnie od posiadanych uprawnień.
1. Poziomy restrykcji.
- Wew. 101 wybiera numer międzymiastowy jego uprawnienia pozwalają na to, więc jest kierowany na linię miejską.
- Wew. 106 wybiera numer międzynarodowy ale jego uprawnienia pozwalają tylko na dzwonienie po kraju. Otrzymuje sygnał nieosiągalności.
- Wew. 110 wybiera numer międzymiastowy ale ma uprawnienia tylko do rozmów lokalnych. Otrzymuje sygnał nieosiągalności.
© PANTAR 2017. Nazwy firm i sprzętu zostały użyte jedynie w celu identyfikacji.